2. feladat: átváltás a J-módba
2014. szeptember 16. írta: krisztina.cs

2. feladat: átváltás a J-módba

Most egy lépést kihagytam, mert - bár én megcsináltam - szerintem nem sokat lehet belőle tanulni. De leírom, hátha te tanulsz ebből is. :-) Készíteni kell egy tanulás előtti rajzot a kezedről (mint ahogy magadról is kellett). Ezt is tedd el, később jó lesz összehasonlításnak. 

Azt elfelejtettem írni az önarcképnél, de legyen természetes, hogy mindegyik képre ráírod a dátumot! Így látod az időbeni fejlődést is. Sokan tanácsolják, hogy a nevedet is írd rá, én is szorgalmasan ráírtam a nevem a gyakorló rajzokra, aztán rájöttem, hogy felesleges. Nem csoportban vagyunk, nem keverjük el. Majd ha élethű portrékat készítünk, arra lehet szignózni. 

Na de térjünk rá a 2. feladatra. Ez talán a legnehezebb az egész folyamatban. De ne keseredj el, vannak nagyon jó gyakorlatok amik megkönnyítik a J-módba, vagyis a jobb agyféltekés módba való átlépést. 

Szükséges eszközök: 

  • papír - 3-4 fénymásolópapír egymásra, hogy puhább legyen a felület
  • 2B ceruza - hivatalosan, bár szerintem mindegy milyen, itt nem az erősség a lényeg, hanem a sok-sok gyakorlás
  • ceruzahegyező

váza-arc.jpg

A feladat: "Vázák és arcok". Ez egy optikai csalódás. A célja, hogy becsapjuk a bal agyféltekét. Mert ha nem tud mit kezdeni a feladattal, és azt hajtogatja, hogy 'nekem ez nem megy' vagy 'ez hülyeség', egy idő után kikapcsol, háttérbe vonul, és átadja a helyet a jobb agyféltekének, amelyik könnyedén megoldja a feladatot. Az lesz a feladatod, hogy másold át az alábbi rajzot:

vázaarc.jpg

 

Rajzolás közben nevezd meg a testrészeket. Tehát rajzolod folyamatosan, nem szabad felemelni a ceruzát. Homlok, szem, orr, felső ajak, alsó ajak, áll, nyak. Rajzold át kétszer-háromszor, hogy jól jegyezd meg a szavak jelentését. Aztán elkezded átmásolni a jobb oldalra, figyelj rá, hogy szimmetrikus legyen. Itt is próbáld megnevezni a testrészeket rajzolás közben. Ha nem jut eszedbe azonnal az adott testrész, zavart, feszültséget érzel, akkor jól csinálod a feladatot! Jegyezd meg mit éreztél, a rajz hátoldalára le is írhatod, így könnyebben felismered a J-módot. Én szédülni kezdek amikor átlépek a J-módba, de ez nagyon hamar megszűnik. 

Azért lehetséges, hogy néha elakadtál a testrészek megnevezésénél, amikor másoltad az egyik oldalt, mert nem a testrészek neveire figyeltél, hanem arra, hogy szimmetrikus legyen, tehát olyan dolgokon járt az agyad, hogy honnan indul a görbe vonal, mekkora szöget zár be, mennyire görbe a vonal, stb. Nem pedig a szimbólumok közül választott a bal agyfélteke. 

Ilyennek kell lennie a kész váza-arc képnek: 

készváza.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://teistudszrajzolni.blog.hu/api/trackback/id/tr246704025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása