Szükséges rajzeszközök a kezdetekhez
2014. szeptember 16. írta: krisztina.cs

Szükséges rajzeszközök a kezdetekhez

A blognak ez lesz az a része, amikor csak a saját tapasztalatomat írom le. 

A tanuláshoz szükséges rajzeszközök listája: 

  • ceruzahegyező - olcsóbb is jó, ezt sűrűbben kell cserélni
  • radír - a kezdetekhez, gyakorláshoz jó egy sima radír is, de ha már komolyabban rajzolsz, tehát a tanulás utáni portrédat készíted, érdemes venni egy monopol radírt, azaz gyurmaradírt. A képen ez a kék színű radír, más radírt nem is fotóztam, én főként ezt használom. Nagy előnye a sima radírral szemben, hogy nem roncsolja a papírt. Elég csak a laphoz érinteni, még nyomni sem kell, és a grafit rátapad a radírra. 
  • HB ceruza - ebből nagyon sok kell. Az alapvonalakat ezzel szoktam rajzolni
  • 2B ceruza - a vékonyabb vonalak kiemeléséhez elengedhetetlen
  • grafitrúd - nekem van HB, 2B és 6B. Az árnyékolásnál van nagy szerepe. Vékony vonalat nem szoktam vele kiemelni, mert számomra az lehetetlen, mindig vastagabb lesz mint amilyet szeretnék. 
  • vonalzó - a szálkereszt meghúzásához, plusz én nem csak szálkeresztet rajzolok, hanem további segédvonalakat is
  • sok-sok papír. Kezdetnek elég a fénymásolópapír - kb 40-50 db-ra szükség lesz. Később érdemes beszerezni rajzlapot, én a famenteset szeretem. Tömbben is lehet kapni. 
  • rajztábla - kényelmesebb rajta rajzolni, mint az asztalon. Plusz a rajztáblán nem is mozdul el a papír. 
  • kereső - na ez az amit én nem tudtam használni. Egy fekete kartonlap, később írok róla még a szükséges feladatnál. Szerintem elhagyható, bár segíti a látás tanulását. Mindenki maga döntse el, hogy használja vagy sem. 

És a lista ennyi. Ennyi kell a kezdetekhez, ennyi kell ahhoz, hogy élethű portrét tudjunk rajzolni. 

Következő bejegyzésemben jön a 2. feladat!

 20140916_071240.jpg20140916_071245.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://teistudszrajzolni.blog.hu/api/trackback/id/tr506702113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása